zaterdag 7 april 2012

De Vlaming en de korte keten en Hoeveproducten

‘Korte keten’ betekent voor de Vlaming een aanbod van hoeveproducten via kanalen waarin geen enkel commercieel belang speelt, behalve dat van de producent. De Vlaming heeft vijf redenen om producten rechtstreeks van bij de boer te kopen. De motivaties die het sterkst kunnen overtuigen zijn ‘inspiratie’, ‘goed voor lichaam & geest’ en ‘deel van een gezonde levensstijl’. Ook ‘focus op gezondheid’ en ‘goed doen voor anderen en de planeet’ kunnen de consument een goed gevoel geven tijdens en na de aankoop.
Het label ’erkend voorkooppunt hoeveproducten’ wordt gezien als een mogelijke garantie toegekend door de overheid, een zekerheid voor de betrouwbaarheid van het verkooppunt, de echtheid van het aanbod en het niet-gecommercialiseerde karakter van het kanaal. Het huidige communicatieconcept van het beeld met de winkelkar in het veld geeft een goed beeld van waar ‘korte keten’ voor staat: het verwijst naar de rechtstreekse, niet-commerciële verkoopskanalen.
Dit blijkt uit een kwalitatief consumentenonderzoek uitgevoerd in december 2011 door Ipsos/Synovate in opdracht van VLAM.

Lees meer op http://www.hoeveproducten.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten